ΣΤΟΧΟΙ
Τί είναι το CityLab;
Ως εξειδικευμένο κέντρο STEM και ψηφιακών δεξιοτήτων, παρέχει σχετικά εργαστήρια, που σχεδιάζονται και πραγματοποιούνται από μια ομάδα επιστημόνων ή μηχανικών, με προπτυχιακές ή μεταπτυχιακές σπουδές σε έναν ή περισσότερους τομείς STEM: Φυσική, Ηλεκτρολογία, Μηχανολογία, Επιστήμη Υπολογιστών, Χρηματοοικονομικά, Βιομηχανικό Σχέδιο, Αστροφυσική, Bioengineering. Το CityLab παράγει πρωτότυπα διαθεματικά εργαστήρια και εκπαιδευτικό πρόγραμμα σπουδών, βασισμένα σε projects του πραγματικού κόσμου και στοχεύει σε δημιουργίες υψηλής ποιότητας που λύνουν πραγματικά προβλήματα γύρω μας.
Πρόγραμμα σπουδών και αξιολόγησή του
Τονίζεται ότι όλα μας τα εργαστήρια και το πρόγραμμα σπουδών είναι προσαρμοσμένα κατάλληλα στις ηλικίες των παιδιών (Δείτε περισσότερα στις "Ερωτήσεις"). Για την αξιολόγηση του προγράμματος σπουδών και των εργαστηρίων, αξιοποιείται σταθερά η διαμορφωτική αξιολόγηση, στο πλαίσιο της οποίας ο υπεύθυνος καθηγητής, σε άμεση αλληλεπίδραση με τους μαθητές, καταγράφει τον βαθμό επίτευξης των διδακτικών στόχων, με σκοπό την προσαρμογή του προγράμματος προκειμένου να επιτευχθούν τα βέλτιστα μαθησιακά αποτελέσματα.
Μέσα από βιωματικά διαθεματικά εκπαιδευτικά σενάρια και projects τα παιδιά
- καλλιεργούν διδακτικές, γνωσιακές και εφαρμοσμένες πρακτικές στις θετικές επιστήμες και σε συγκεκριμένα πεδία
- αναπτύσσουν κοινωνικές δεξιότητες και αλληλοσεβασμό
- αποκτούν γνωστικά, συναισθηματικά και ψυχοκινητικά εφόδια.
Όλα τα παραπάνω αποτελούν πολύτιμο εφόδιο για τη ζωή τους αλλά και για τη μετέπειτα καριέρα τους!
Βασική αρχή: STEM 360°
Η βασική μας αρχή εκφράζεται χωρίς λέξεις: "STEM 360°" ενώ ειδικά για τη Ρομποτική, το σημείο αναφοράς μας και η κατευθυντήρια γραμμή μας συνοψίζονται στη φράση "Ρομποτική Πραγματικού Κόσμου – Real World Robotics".
Στο CityLab, τα παιδιά μας μπαίνουν σε ένα τόπο γνώσης και δημιουργίας, σε ένα κόσμο που τα ωθεί να φανταστούν και τα εμπνέει να δημιουργήσουν.
Γνώμονάς μας είναι η ενθάρρυνση της υψηλής ποιότητας ομαδικής εργασίας (συνεργατική μάθηση) και η έμφαση στην αξία των άλλων με σεβασμό στο άτομο και στην ομάδα. Οι «μαθητές» μας είναι μέλη στην ομάδα τους, κατ’ απόλυτη αναλογία με τη συμμετοχή, το συναγωνισμό και τον διαγωνισμό σε αθλητικές δραστηριότητες, καθώς εξασκούν το μυαλό και τη σκέψη τους ( “a sport for the mind”)!
Στόχοι
Μόνιμος στόχος μας, παραμένει από την πρώτη στιγμή, η συνεχής βελτίωση των παιδιών μας σε όλους τους τομείς τηρώντας με ακρίβεια τις επιστημονικές και παιδαγωγικές πρακτικές του STEM.
Βασικός στόχος μας είναι να υπερβαίνουμε τα γνωστικά εμπόδια (με πρώτο φυσικά την «παπαγαλία») που οδηγούν σε μη κατανόηση και τελικά απόρριψη της επιστήμης – βλ. "Ρομποτική->Γιατί Ρομποτική;" και έτσι τα παιδιά μας να ικανοποιούν πλήρως και ευχάριστα την εκ φύσεως προδιάθεσή τους για βιωματική ανακάλυψη, από την θεωρία στην πράξη, της επιστήμης αρχικά αλλά και των υπόλοιπων πεδίων του STEM στη συνέχεια.
Γενικός στόχος μας είναι να δημιουργούν μόνοι τους οι μαθητές πραγματικές ρομποτικές κατασκευές και να εξοικειώνονται με βασικές έννοιες αλγορίθμων και προγραμματισμού στο πλαίσιο συνεργατικών δραστηριοτήτων.
Στη Γνωστική, όπου περιλαμβάνονται οι στόχοι που σχετίζονται με τη γνώση, την κατανόηση, την εφαρμογή, την ανάλυση, τη σύνθεση και την αξιολόγηση μίας (για παράδειγμα) ρομποτικής κατασκευής.
Στη Συναισθηματική, όπου ικανοποιούνται στόχοι που αφορούν τη συναισθηματική ωρίμανση και τη δράση των παιδιών σε μικρές ομάδες κατά την ανάληψη ρόλων όπως ο Κατασκευαστής, ο Μηχανικός, ο Προγραμματιστής, ο Συντονιστής κτλ.
Στην Ψυχοκινητική, όπου εντάσσονται στόχοι σχετικά με τις δεξιότητες και τις ικανότητες των παιδιών.
Σε κάθε εργαστήριό μας τα παιδιά είναι σε θέση να δημιουργούν κατασκευές χωρίς να γίνονται τα ίδια ρομπότ, γιατί κατανοούν σε βάθος τις δημιουργίες τους, σε σημείο που μπορούν να τις αναλύσουν πλήρως σε τρίτους και να τις βελτιώσουν μόνοι τους! Επιπλέον, όλα τα παιδιά μας έρχονται σε επαφή με όλους τους στόχους μας, διατηρώντας τη βασική μας αρχή, να μη χαθεί ποτέ το τεκμήριο της εμπιστοσύνης.