Γιατί Ρομποτική;
Εδώ αρχίζουν όλα!
Τα παιδιά σήμερα είναι δέκτες μεγάλου πλήθους πληροφοριών, γνώσεων και «γνώσεων» που καλούνται να μάθουν και να αφομοιώσουν. Τι κάνουν με τις γνώσεις αυτές; Δυστυχώς, σπάνια έχουν τη δυνατότητα να τις χρησιμοποιήσουν κάπου πρακτικά, ή έστω να τις δουν να εφαρμόζονται στην πράξη, ενώ σχεδόν ποτέ δεν έχουν τη χαρά και την ικανοποίηση να τις βλέπουν να «ζωντανεύουν» σε μια δική τους δημιουργία ή κατασκευή. Έτσι, είτε θα γίνουν θεωρητικοί της επιστήμης, της τεχνολογίας και των εργαλείων της («παπαγαλίζοντας» τα μαθήματα) είτε απλά θα τα «απορρίψουν» όλα ως «άχρηστες γνώσεις».
Συμπερασματικά: τα παιδιά μας απορρίπτουν την επιστήμη και την τεχνολογία όχι από έλλειψη ικανοτήτων αλλά απλά από έλλειψη ενδιαφέροντος να την κατανοήσουν που επιτείνεται από το ότι τελικά δεν θα ενδιαφερθούν ποτέ να κατανοήσουν κάτι που δεν μπορούν να το νιώσουν οι ίδιοι με τα χέρια τους.
Στο CityLab γνωρίζουμε καλά ότι η Εκπαιδευτική Ρομποτική λύνει τελείως και ευχάριστα αυτό το πρόβλημα, αρκεί να διδάσκεται σωστά – αλλιώς απλά το επιτείνει και σε ορισμένες περιπτώσεις το χειροτερεύει!
Γιατί STEM / Ρομποτική;
Με ειδικά αναπτυγμένες, καινοτόμες και εφαρμοσμένες τεχνολογίες, αναπτύσσουν τις γνωστικές και κοινωνικές δεξιότητες τους με όχημα τη Ρομποτική και τα υπόλοιπα STEM Labs.
Επιπλέον, «χωρίς να το καταλαβαίνουν», δουλεύουν με τα best practices των «μεγάλων»: επικοινωνία, έρευνα, στρατηγική και αναλυτική σκέψη, διαχείριση χρόνου, ανάληψη ρόλων, κατανομή έργου και πόρων, κοινωνικοποίηση, ανταλλαγή ιδεών, στόχοι, αξιολόγηση, παρουσίαση έργου, αυτοπεποίθηση.
Όλα τα παιδιά μας συμμετέχουν ενεργά σε καθένα από τα πεδία του STEM και με τις ξεχωριστές ικανότητές τους ανακαλύπτουν την επιστήμη αρχικά και ύστερα ακολουθούν ταυτόχρονα η τεχνολογία, η μηχανική και τα μαθηματικά!
Τι είναι η [Εκπαιδευτική] Ρομποτική;
Η Ρομποτική είναι η επιστήμη και η τεχνολογία των Ρομπότ και περιλαμβάνει το σχεδιασμό, την κατασκευή και τις εφαρμογές τους. Σε ένα διεπιστημονικό πεδίο Μηχανολόγων Μηχανικών, Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Επιστημόνων Πληροφορικής γίνεται ο σχεδιασμός, η κατασκευή και η εφαρμογή των Ρομπότ αλλά και των σχετικών συστημάτων υπολογιστών για τον έλεγχό τους και για την επεξεργασία των πληροφοριών τους. Με άλλα λόγια, ρομποτική είναι η διαθεματική τομή της επιστήμης, της τεχνολογίας και της μηχανικής, που παράγει ρομπότ.
Ρομπότ είναι μια κατασκευή που μπορεί να εκτελεί προγραμματισμένες εργασίες αλλά σε αντίθεση με τις απλές μηχανές, ακολουθεί την μέθοδο: αισθάνομαι (με αισθητήρες), σκέπτομαι (με software), ενεργώ (με μηχανικά μέρη). Με άλλα λόγια, ρομπότ είναι όποια μηχανή δύναται να αλληλοεπιδρά με το περιβάλλον της.
Εκπαιδευτική Ρομποτική είναι ένα σύγχρονο ομαδοσυνεργατικό περιβάλλον μάθησης, στο οποίο οι συμμετέχοντες παρακινούνται με το σχεδιασμό και την κατασκευή δημιουργιών που έχουν χαρακτηριστικά παρόμοια με τον άνθρωπο ή τα ζώα, σε δραστηριότητες που έχουν νόημα για τους ίδιους. Το Ρομπότ αποτελεί την ιδανική δημιουργία και κατασκευή για την ανάπτυξη και εξέλιξη πρακτικών, διδακτικών, γνωσιακών και εφαρμοσμένων δεξιοτήτων από τους κατασκευαστές/χρήστες του.
Συμπέρασμα
Σας καλούμε να εντάξετε τα παιδιά στα εργαστήρια του CityLab. Η μάθηση στο CityLab εμπεδώνεται μέσα από προβλήματα και εφαρμογές της καθημερινότητας, ώστε τα παιδιά να εμπνευστούν και να πειραματιστούν ελεύθερα σε τομείς και θέματα που έχουν νόημα και ενδιαφέρον για αυτά.
Με τη μέθοδό μας, τα παιδιά αναπτύσσουν διασκεδάζοντας τις γνωστικές και κοινωνικές τους δεξιότητες. Θα εντυπωσιαστείτε όταν δείτε με πόσες διαφορετικές και πρωτότυπες μεθόδους τα παιδιά θα είναι σε θέση να λύνουν κάθε πρόβλημα που έχουν να αντιμετωπίσουν (και δεν αναφερόμαστε μόνο για τεχνικά/γνωστικά θέματα).
Στην πορεία, εκτός από το γνωστικό μέρος, ενισχύονται οι συνεργατικές δεξιότητες. Τα παιδιά συνεργάζονται σε ομάδες (και όχι σε γκρουπ), σε άνετους χώρους ειδικά σχεδιασμένους για ομαδοσυνεργατικές δραστηριότητες, ώστε να επικοινωνούν πρόσωπο με πρόσωπο μεταξύ τους καθώς τεκμηριώνουν, βελτιώνουν και παρουσιάζουν σε κοινό τις δουλειές τους.
Γιατί STEM / Ρομποτική στο CityLab;
Η χαρά μας είναι όταν τα βλέπουμε να χρησιμοποιούν τις STEM δραστηριότητές μας ως μέσο για να εμφανίσουν τις ιδέες και τις σκέψεις που έχουν ήδη μάθει στα μαθήματά τους στο σχολείο. Θα τα διαπιστώσετε από τα πρώτα Labs, όταν θα δείτε τα παιδιά σας να σας παρουσιάζουν με ενθουσιασμό και δομημένο τρόπο τις δημιουργίες τους! Τότε θα κατανοήσετε πλήρως γιατί για παράδειγμα η εκπαιδευτική ρομποτική είναι στο επίκεντρο πολλών εκπαιδευτικών προγραμμάτων διεθνώς. Δεν είναι τυχαίο ότι συνεχώς αναπτύσσονται με νέο περιεχόμενο δομημένα εργαστηριακά μαθήματα σε ιδρύματα όπως ενδεικτικά το Carnegie Mellon University (Robotics Academy), η NASA (Robotics Education Projects), το MIT (MediaLab) και πληθώρα άλλων.