Skip to main content
ΕΣΠΑ 2014-2020 - Ψηφιακό Βήμα
ΕΣΠΑ 2014-2020 - Εργαλειοθήκη Επιχειρηματικότητας
ESPA 2014-2020 - Entrepreneurship Toolbox

Τεχνητή Νοημοσύνη (Arduino, C++, Τρίλιζα) 2018 – ΔΕΚ

 

Η ιδέα του project

Κατασκευάζουμε μία τρίλιζα, σε led matrix "οθόνη", η οποία είναι με CPU τόσο "έξυπνη" όσο θέλουμε εμείς.
Υλοποίηση της ιδέας μας

- Κατασκευάζουμε τρίλιζα σε arduino και C++.
- Παίζουμε εναντίον της CPU, η οποία χρησιμοποιεί έναν αλγόριθμο τεχνητής νοημοσύνης, ρυθμιζόμενης "εξυπνάδας".
- Στο smart mode, η CPU δεν θα χάσει ποτέ, ενώ ταυτόχρονα μας δείχνει (αλλάζοντας το χρώμα της πίστας καθώς σκέφτεται διαδοχικά τι θα παίξει), αν πρόκειται να νικήσει βέβαια ή όχι, ακόμη και αν αυτό συμβεί μετά από πολλές κινήσεις.

Σημεία που θέλουμε να τονίσουμε

- Ο A.I. αλγόριθμος υλοποιείται σε 40 γραμμές κώδικα (!!!), με δυναμικά δέντρα αποφάσεων, χωρίς έτοιμα σενάρια ή κινήσεις τυποποιημένων παιχνιδιών/στρατηγικών.
- Το project διδάσκεται από την αρχή, σε παιδιά από έκτη δημοτικού και άνω, τα οποία αφού κατανοήσουν 100% όλες τις τεχνικές (δημιουργία και σύνδεση κυκλώματος σε arduino, προγραμματισμός led matrix, game theory, αλγόριθμος τεχνητής νοημοσύνης και υλοποίηση του σε C++) προχωρούν ΤΑ ΙΔΙΑ σε υλοποίηση.
- Τονίζεται ότι δεν απαιτείται καμία προηγούμενη γνώση στα παραπάνω πεδία.
- Δείτε στη σελίδα μας στο FB εδώ https://www.facebook.com/CityLabGR/videos/743565659361114/

Σχέδια βελτίωσης του project

- Να γίνει ακόμη γρηγορότερος ο αλγόριθμος και να χρειάζεται λιγότερη μνήμη. Για την τρίλιζα είμαστε εντάξει αλλά για άλλα παιχνίδια (score 4) δεν είμαστε ικανοποιημένοι διότι οι δυνατότητες του arduino (μνήμη, CPU power), είναι περιορισμένες.  Κάπου είδαμε κάτι για bitboards βέβαια και ετοιμαζόμαστε αλλά δεν είναι εύκολα...

Τι θα θυμόμαστε

Την πρώτη φορά που ο αλγόριθμος αντί να πάρει την άμεση νίκη, αποφάσισε να παίξει αλλού (... και να μας νικήσει -με σιγουριά- δύο κινήσεις μετά). Το ψάξαμε, φυσικά, και ένας ολόκληρος κόσμος ανοίχτηκε με το να ερμηνεύσουμε γιατί συνέβη αυτό αλλά και πώς να το εντάξουμε σαν "στυλ" παιξίματος της CPU στη συνέχεια. 


 

Διαβάστε για την Ίδρυση τις Αρχές Μάθησης και τους Στόχους μας, αλλά και τι είναι το STEM στην πράξη.
Δείτε τα οφέλη αλλά και γιατί να κάνει κάποιος Ρομποτική, διαλέξτε εργαστήριο από το Ετήσιο Πρόγραμμα (αφού ενημερωθείτε ανά ηλικία για Μηχανική, Ρομποτική, Επιστήμη Υπολογιστών, Μηχατρονική, Βιομηχανικό ΣχέδιοBioengineering, Αστροφυσική, Χρηματοοικονομικά)
Ενημερωθείτε για την Πολιτική Ποιότητας, δείτε τις Συχνές Ερωτήσεις σας και κυρίως δείτε τις ΔΡΑΣΕΙΣ μας και το BLOG μας!

Επικοινωνία

Copyright © 2014-2024 CityLab IKE – Γ.Ε.ΜΗ.: 130882103000, Α.Φ.Μ.: 800586309 – Υπηρεσίες Σχολών Εκπαιδευτικής Ρομποτικής
Με την επιφύλαξη κάθε δικαιώματος/All rights reserved. Programming by makebelieve.